2012/10/03

How you ever gonna know if you never even try?

minä minä3 minä2

Moikka taas pitkästä aikaa. Pitkään kirjoitustaukoon on vain yksi syy: koeviikko, joka on juuri käynnissä. Huomenna psykan ja perjantaina fyssakoe ja sitten voi taas hengittää. Taas tuli tällainen naamapostaus, kuvat  Nuuksion reissulta, jossa oltiin muutama viikko sitten kävelemässä. Asettelussa ja muokkauksessa on parannettavaa, mutta nyt ei ole aikaa panostaa niihin. Sitäpaitsi kirjoittaminenkin tuntuu hankalalta. Taisin jo vuodattaa kaikki kirjoitustaidot tänään äikän essee-vastaukseen. Valitsin aiheeksi artikkelin, jossa kerrottiin suomalaisten nuorten heikosta lukuinnostuksesta. Ainakin mun mielestä on hirveen harmi, että lukeminen ei enää kiinnosta, koska itse oon ihan mahdoton lukutoukka. Yläasteella varsinkin oli ihan kauheeta, jos tykkäs lukea. Itse oon aina tykännyt kirjoista ja aloin jo nuorena lukea paksuja fantasiakirjoja. Jotenkin hassua, että meidän perhe lukee tosi paljon siskoa lukuunottamatta. Se ei ole yhtään innostunut kirjoista ja oon jo pitkään yrittänyt saada Heiniä lukemaan edes jotain muuta kuin Akkareita. Ei vaan se takia, että tottakai lukiessa mielikuvitus rikastuu, sanavarasto kehittyy ja kirjoittaminen käy helpommaksi, vaan myös sen ihanan tunteen takia, kun lukee jotain tosi hyvää kirjaa. Ja uskon todellakin, että kaikille löytyy se mieleinen kirja, kunhan vain jaksaa etsiä. Itsellänikin on tällähetkellä kauhee kasa kirjoja luettavana, toivon vaan, että koeviikko loppuis, niin ei tarvitse keskittyä pelkkiin kokeisiin. Ja anteeks sekava teksti. Pitäis lukee fysiikkaa....

Ei kommentteja: